Aku Bersama Pelatih Pusat Perlindungan Wanita Baitul Ehsan


Alhamdulillah...

Selesai satu lagi tugasan ku sebelum Ramadhan yang lalu. Program kami adalah Perkhemahan Membina Sahsiah Gemilang (MesSaGe 2009) di Pusat Perlindungan Wanita Baitul Ehsan.

Satu lagi pengalaman yang mungkin sukar untuk kami semua lupakan dan disinilah kami berbincang dan membina lebih jauh pandangan dan cita-cita apabila melihat wanita-wanita yang berada di dalam pusat perlindungan yang juga pusat pemulihan. Pengalaman ini mengajar kami erti sabar dalam menjalankan usaha-usaha dakwah yang tidak boleh berhenti dimana-mana atas apa-apa sebab sekalipun.

Manusia hari ini semakin buta, tuli dan bisu apabila berhadapan dengan maksiat dan kejahatan orang lain. Adakah kerana takut ancaman kehidupan mereka atau risaukan periuk nasi mereka? Berkali-kali kami diingatkan oleh penguasa di sana, adakah anda tidak risaukan generasi yang akan ditinggalkan ini?

Siapa yang tidak risau dan siapa yang tidak peduli jika keadaannya begini. Bahkan fakta-fakta yang diberikan mereka juga amat menakutkan. Remaja hari ini menjadikan hubungan intim lelaki dan perempuan sebagai perkara yang biasa dan malu jika tidak pernah melakukannya. Ya Allah, dunia sudah benar-benar berada di penghujungnya.

Peringatan yang kami sampaikan di sana amat mudah. Ingatkan lah kehidupan selepas di dunia ini. Itulah kampung halaman kita, itulah tempat yang kekal abadi. Kita ingat ke? Itu persoalannya...

No comments: