KEPUASAN MEMBERI

 
Memberi latihan kejurulatihan dan lanjutan fasilitator pada hari Sabtu dan Ahad yang lalu benar-benar mendatangkan kelainan perasaan KAMZ secara peribadi. Melihat wajah-wajah baru, muda dan bersemangat adik-adik PEPIAS menjadikan perancangan asal latihan tersebut berubah kepada lebih input yang penting, berat dan fokus. Segalanya mendatangkan kesan di dalam hati KAMZ kerana perancangan awal adalah berdasarkan pengalaman pertama membuat TOT ini dengan PEPIAS juga sewaktu di Kampung Changkat.


Sebahagian dari hati KAMZ ini berasa puas dalam melaksana dan memberi input dalam latihan kali ini. Namun separuh hati lagi masih penuh dengan kerisauan dan kekusutan sama ada yang disampaikan itu akan dimanfaatkan mereka atau tidak. Peluang dan ruang Allah s.w.t. sentiasa bukakan untuk KAMZ terus membuat bakti kepada umat, mungkin bermula dari kelompok kecil ini. Maka, berbunga dalam hati, membara semangat untuk terus ingin melihat generasi baru PEPIAS yang kental menempuh cabaran.

Kita hari ini dihina dan dicaci kerana kelemahan kita sendiri. Allah hilangkan rasa takut pada jiwa musuh Islam, kerana jiwa merdeka hamba kita sudah tiada relevensi lagi. Takut kita pada makhluk bukan pada khalik, ibadah dan kehidupan kita hilang teras halatuju keimanan yang impikan syurga, cintakan syahid serta kerinduan kepada kekasih Allah Muhammad s.a.w..

KAMZ berharap agar dapat terus menyumbang bakti, keringat, idea dan segalanya demi pembangunan gemerasi Islam yang sejahtera aqidahnya dan sahih ibadahnya. Walau apa jua cara, apa jua orang kata, apa jua difikir manusia, KAMZ pasti, jika hati ini waja untuk menegakkan agama Allah s.w.t., pasti hidup ini tidak akan menjadi sia-sia. "Ya Allah, bantulah hamba mu ini untuk terus berbakti dan jangan Ya Allah Engkau hilangkan hidayah yang telah Engkau berikan kepada kami".

No comments: