SIAPA SANGKA?


Siapa sangka... Perjalanan KAMZ dan rakan-rakan begitu menguji ketahanan fizikal dan mental selama beberapa hari ini. Bermula dengan Kursus Kepimpinan Muda ABIM Selangor kemudian disusuli dengan beberapa lagi program, sedikit sebanyak meletakkan kami dalam usaha untuk meningkatkan keyakinan bahawa Allah s.w.t. adalah sebaik-baik perancang untuk manusia.

Kepenatan dalam melaksanakan tugas, adalah merupakan suatu kepuasan khususnya di dalam kerja-kerja dakwah. Pada ketika ini, KAMZ sendiri masih di dalam program dan menanti masa untuk menamatkannya. Apakah kami tidak penat atau tidak adakah masa berehat? Pada KAMZ, masa berehat dah banyak dah, bahkan dikala tiada program atau agenda harian, itulah masa rehat. Tatkala bersama rakan bersembang dan makan-makan itu juga masa rehat bahkan kadangkala sempat juga membincangkan isu-isu terkini kehidupan. Indahnya...

Kehidupan ini pasti penuh dengan tanggungjawab. KAMZ ada amanah yang besar dan cita-cita yang sentiasa membakar. Apa yang KAMZ harapkan, dari usaha yang kecil ini akan mendatangkan natijah dan hasilnya yang besar. Semoga Allah merahmati usaha kami ini.

No comments: