MASIH BERGERAK


6 Julai 2010. IQ Class Management masih bergerak lagi walaupun sekarang ni agak 'slow' dan kurang fokus dalam program-program tidak seperti awal tahun 2010. Namun, aspirasi kami bertiga di IQ Class Management belum berubah dan masih ingin terus menyumbang bakti dalam bidang latihan dan kali ini, ia datang dengan 1000 harapan daripada masyarakat dan petugas dakwah yang lain.

Kami perlu terus kekal bergerak dan iringan dan semangat yang tidak padam dalam memberikan kesedaran dan keinsafan buat peserta yang menyertai. Hari aku bersama 'team' yang dikasihi berada di SK Assam Jawa bersama pelajar dari kalangan anak-anak asnaf zakat. Dari tahun 1 hingga tahun 6. Penat juga melayan. Mujur dibantu oleh adik-adik fasilitator Pika, Ad dan Dyll. Tamat pukul 1, aku pulang ke rumah dan buat beberap persiapan pula untuk sedikit diskusi ilmiah bersama ibu-ibu di Bukit Kuching Kuala Selangor.

Cerita pasal Israk dan Mikraj. Itulah yang dapat aku catatkan di http://abimdks.blogspot.com tentang Israk Mikraj. Itu jugalah yang aku cerita. Moga-moga mereka menghayati kisah itu yang aku garap dalam tiga dimensi iaitu ia sebagai hadiah kepada Nabi, sebagai membuktikan kekuasaan Allah s.w.t dan sebagai isyarat dan amaran kepada kita sebagai ummat manusia.

6 Julai aku berlalu dengan pantas disamping keperluan yang hadir pada masa akan datang. Pada hari ini juga aku mendapat jemputan dari MITI untuk ceramah selama 2 jam juga rezeki aku untuk sekali lagi bersama pelajar di SK Methodist Klang... Moga-moga perjalanan dakwah aku ini dihiasi dengan keikhlasan dan kesungguhan dalam penyampaianku...

Sekarang, aku tengah sibuk mencari bahan, susun dan rancangkan apa pulak yang aku nak ceramah di SMK SAAS Seksyen 2 Shah Alam Khamis ni. Moga ia memberikan kesan sebab kali pertama aku akan berceramah atas tajuk Aku Teruna Terhebat. Jika ia berkesan atau memberikan manfaat untuk yang mendengar, nak juga aku syorkan kepada mereka yang berminat untuk mendengar ceramah aku tu di tempat lain pulak. Insya-Allah.

Bersama-samalah kita TUNE diri kita. Sekian.

6 Julai 2010
Kuala Selangor

No comments: